La xerrada ha creat molta expectació i no era per menys. En plena època de compres de Nadal, la proposta de la Territorial de les Corts de fer una conferència sobre el consum i a més a càrrec de l’Albert Gelabert de la Sectorial de Jubilats, prometia ser molt interessant.
I així ha sigut, perquè l’Albert no s’ha limitat ha de explicar com les males praxis de moltes empreses espanyoles, catalanes o multinacionals afecten al mercat català I els seus consumidors sinó que l’Albert ens ha detallat pautes i comportaments per enfortir la nostra xarxa de productors locals i els beneficis per l’economia nacional.
Com diu l’Albert, el secret està en la lletra petita que amaguen moltes etiquetes dels productes. Allà podem descobrir que una aigua amb denominació catalana no neix a cap font del país o que les raons socials d’empreses de molt prestigi com per exemple el RACC estan a Madrid.
Un relat que ens mostra com la lluita econòmica a petita escala pot fer trontollar als enemics de la nostra independència nacional i és –en present- una arma que tenim tots a mà, sols cal que estiguem convençuts i actuem plegats. Com va Bill Clinton durant la campanya electoral contra G. Bush “ the economy, stupid”.